چه کار کنیم تا دستیاران دندانپزشکی به خوبی از عهده پاسخ دادن سوالات بیماران بر آیند؟

در کنار آموزش مستمر به دستیاران که از ضروریات موفقیت در هر مطب یا کلینیک دندانپزشکی است. بهترین کاری که یک دندانپزشک میتواند انجام دهد تهیه لیستی از سوالات متداول بیماران به همراه پاسخ یا پاسخ های آن سوالات میباشد. همچنین در خلال روز ها و ماه ها پرسنل مطب یا کلینیک موظفند تا سوالهای جدیدی که برایشان پیش می آید را به آن لیست اضافه کنند و جواب آن را هم از دندانپزشک بپرسند. این کار آموزش دستیاران جدید را در آینده خیلی راحت تر می کند و از سر در گمی بیماران و بعضا عصبانیتشان جلوگیری می کند. بیماران عاشق منشی هایی هستند که با تسلط و آمادگی به سوالهایشان پاسخ می دهند. ‌

یکی از کتابهایی که میتواند به منشی ها و حتی دندانپزشکان کمک فراوانی در پاسخ دهی عالی به سوالات بیماران کند. کتاب آقای دکتر رابین رایت به ترجمه دکتر دکتر هرمز هارطون و دکتر احسان خشابی از انتشارت شایان نمودار است.

در کتاب فوق بسیاری از سوالات متداول و حتی بسیاری از سوالاتی که حتی فکرش را هم نمی کنید مطرح و پاسخ داده شده است.

قطعا لازم است به منشی هایی که سوالات بیشتری را همراه با جواب در مخزن سوالات وارد می کنند در انتهای ماه پاداش داده شود. همینطور به منشی هایی که بهترین جواب ها را به پرسش های بیماران می دهند نیز باید پاداشی هرجند مختصر تخصیص داده شود.

لازم به ذکر است موارد فوق از یکی از اسلاید های مجموعه آموزشی منشی حرفه ای برداشته شده است:

شاد و سلامت باشید

آرمین خجسته